Sortida amb nens a la Vall de Núria

vall de nuria

El cap de setmana passat varem visitar la Vall de Núria, amb el nostre fill de 2 anys. Va ser una sortida molt bonica, tota plena d’emocions i noves experiències.

Varem arribar a Ribes de Freser vora les 10:20 del matí, temps suficient per descarregar la motxilla i adquirir els bitllets per pujar al cremallera que ens duria fins a la Vall. L’espera a l’estació del cremallera va ser divertida, ja que podíem veure el antic cremallera mentre esperàvem i li podia explicar al meu nen que pujaríem en un tren una mica diferent, ja que s’havia d’enfilar muntanya amunt i per això anava enganxat a una cremallera, igual que la de la jaqueta! Suposo que entendre això a la seva edat no deuria ser fàcil, però un cop a la Vall li varem poder explicar millor amb l’ajuda de les diferents exposicions que hi varem trobar, on hi havia la peça (de la cremallera) i es veia ben bé el què era.

Durant el viatge amb cremallera varem poder observar tot el paisatge i com ens enfilàvem per la muntanya! El riu seguia gairebé tot el camí al costat de la via, i podíem veure moltes cascades i petits gorcs i rierols al nostre voltant. Les vistes des del tren eren espectaculars!

Després de l’últim túnel ens va sorprendre de cop i volta un gran llac, ja havíem arribat!!! En el llac hi havia barquetes i la Vall era d’una bellesa espectacular. El petit no sabia on mirar, i l’aire que si respirava era molt agradable. Vam fer una volta per el llac, observant diferents flors i animals de granja; rucs, gallines, ànecs, oques, ponis… pels més grandets de 3 a 12 anys es podia passejar amb poni! També hi havia vaques i cavalls!! La zona del parc infantil molt divertida amb diferents túnels i ponts,… estava clar que aquell dia seria la mar de divertit i que l’avorriment no li trobaríem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Varem pujar amb el telecabina fins l’alberg, quina experiència, pujar amb aquelles cistelletes… i un cop a dalt les vistes eren increïbles! També hi varem trobar diferents cavalls i vaques, que per acostar-nos-hi varem a travessar un rierol! Que divertit… vam dinar a dalt l’alberg i després varem baixar altre cop amb la cistelleta. Un cop a baix, ens vam treure les sabates i ens vam mullar els peus al riu que desembocava al llac! Vora les 5 varem tornar a pujar al cremallera despedint-nos així de la Vall de Núria.

Un cop a casa, i després de caure rendit durant tot el viatge, vam decidir fer una petita activitat relacionada amb la sortida que havíem fet.

Amb una mica de pintura de mans i amb l’ajuda dels pares, varem fer aquest tren, que tot i que no és cremallera s’ho va passar molt bé fent-ho.